flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Чим відрізняється звернення від запиту?

05 січня 2021, 15:03

Звертаючись до суду, слід розрізняти звернення від запиту на публічну інформацію.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.   Відповідно до частини першої статті 19 «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

 

Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Звернення може бути усним чи письмовим.

Зверніть увагу, що положення Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VІ не поширюються на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом. Звернення подані до суду в порядку доступу до публічної інформації не вирішуються апеляційним судом.

За змістом пункту першого Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію. Таким чином, запитувана інформація повинна відповідати критеріям «відображеності та задокументованості».

Порядок надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг, інших документів правового характеру (крім процесуальних), а також надання особі допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації визначає Закон України «Про безоплатну правову допомогу».

Відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України "Про судоустрій і статус суддів" та "Про доступ до судових рішень", Кодексом адміністративного судочинства України, законами України "Про запобігання корупції", "Про виконавче провадження".

На виконання частини п’ятої статті 5 Закону України "Про звернення громадян", з метою реалізації конституційного права громадян на звернення, забезпечення відкритості та прозорості діяльності Вінницького апеляційного суду, оперативного реагування на звернення та налагодження зворотного зв’язку з громадянами, підприємствами, установами, організаціями та об’єднаннями громадян працює "гаряча" телефонна лінія Вінницького апеляційного суду за єдиним телефонним номером 0 800 505 109.