Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Людиноорієнтоване правосуддя фокусується на споживачах судових послуг, а не на тих, хто їх надає: державних службовцях, судових адміністраторах та інших працівниках. А як ми можемо судовий менеджмент привести у відповідність з ключовою цінністю – людиною? Надавати високоякісні судові послуги. Про це учора під час апробації тренінгу для керівників апаратів судів говорила керівниця апарату Вінницького апеляційного суду Наталя Король. Свою лекцію, приурочену ролі керівника апарату в судовому адмініструванні, вона ілюструвала презентацією.
Демонструючи її, згадала слова фінського філософа і психолога Френка Мартели: «Уряд не може зробити громадян щасливими. Однак інституції, які належно функціонують та турбуються про громадян, можуть усунути багато джерел нещастя».
«Турбота про громадян означає фокус на людині. Забезпечуючи належне функціонування державних інституцій, зокрема, судів, вболіваючи за людиноцентричне правосуддя, ми зосереджуємося на одній з першопричин людського щастя», – сказала Наталя Король під час тренінгу.
Зауважила, що про людиноцентричний суд багато говорили і на міжнародній конференції, що відбулася у жовтні минулого року в столиці Фінляндії – Гельсінкі. Участь у ній взяла і Наталя Король: розповіла про волонтерський сервіс у Вінницькому апеляційному суді, що є складником концепції людиноорієнтованого суду.
Крім нього, у ВАС для відвідувачів установи створено комфортні умови перебування, як-от місце для ознайомлення зі справами, електронні табло в зонах очікування, WI-FI-зона, кнопка виклику та відеозв’язок для вразливих. Зосередила увагу керівниця апарату ВАС і на зручності ознакування та комунікації, допомозі маломобільним групам та людям із порушенням слуху, облаштуванні в суді простору для дітей.
Що стосується ролі керівника апарату суду у запровадженні концепції людиноорієнтованого суду, то Наталя Король наголосила на доцільності та необхідності визначення рівня задоволеності клієнта отриманою судовою послугою, наприклад, завдяки опитуванню за допомогою карток громадянського звітування. Переконана: запровадження будь-яких змін передбачає оцінку обставин.
“Не оцінивши ситуацію, нею не можна управляти. Тим, що не можна виміряти, не можна управляти. Тобто, керування передбачає оцінку. Отже, те, на що не можете або не хочете впливати, вам не потрібно вимірювати. А все, що можна виміряти, можна покращити”, – пояснила Наталя Король.
До речі, аналіз вимірів якості роботи Вінницького апеляційного суду 2019 року засвідчив: відвідувачі суду найвище оцінили не лише повноту та ясність інформації (середній бал – 4,81), а й зручність і комфортність перебування в суді (середній бал – 4,78).
Про що розповідали інші учасники апробації тренінгу, яку провела Національна школа суддів України, читайте тут.
Пресслужба Вінницького апеляційного суду